Da li karma postoji ?


Da li karma postoji i šta je to karma? Nedavno sam se susrela sa nečim, što bih želela da podelim sa vama, a što se može nazvati karmom.

Na samom početku, ne želim da vam definišem pojam karme, jer je poenta ovog posta da sami shvatite i izvučete zaključak kroz priču. 

Pre nekih možda mesec dana, rano ujutru, dečko i ja smo se spremili za celodnevno snimanje scena za BTF film. Kako sam iz Novog Sada došla u Pančevo veče pre, u autu su mi bile neke stvari, pa tako i patike, koje su mi bile potrebne tog dana, a pre samog polaska sam iz svog auta, u Ciletov, prebacila iste. Krenuli smo, a na manje od 100m se nalazila pekara i odlučili smo da svratimo da kupimo doručak kojeg ćemo pojesti na putu do lokacije snimanja. U pekari sam kupila neke kiflice i moj račun je iznosio 290 dinara. Dala sam novčanicu od 500 dinara, pekarka mi je vratila kusur, izašla sam iz pekare i sela u auto. Kada sam sela i uzela pojas, kroz glavu mi je prošao neki osećaj da nešto nije uredu, ne znam kako, ali je moj osećaj bio toliko jak da nisam mogla da ga ignorišem, pa sam uzela novčanik. S obzirom da nisam odmah složila novac, već sam kusur smotala samo zajedno sa računom, nije se pomešalo sa ostalim novcem i bilo mi je vrlo jasno da mi je pekarka vratila 290 dinara kusura, umesto 210. Bez imalo oklevanja sam izašla iz auta i odlučila da joj vratim novac jer svaki put kada mi se ovako nešto desi odmah mi prođu kroz glavu misli "Ko zna zašto je to dobro" i "Dobro se dobrim vraća". Nakon 9 sati snimanja smo se vratili i krenuli da ulazimo u zgradu, međutim, komšija sa drugog sprata je krenuo da viče. Mrtvi umorni, sa sunčanicom koja nas je udarila, jedva smo i primetili da doziva baš nas. Kada smo primetili da doziva nas i odgovorili mu na dozivanje, saopštio nam je da je na mojim kolima, na sred parkinga, ostao ključ u bravi, jedini ključ kojeg imam jer rezervni nemam, a kroz glavu mi je samo prošlo to jutro i pekarka kojoj sam vratila 80 dinara. Možda je slučajnost, da se to desilo baš istog dana, ali ovo mi je najveći dokaz da se dobrom dobro vraća!

Oduvek sam verovala u karmu, i često su mi se događale situacije koje su mi potvrđivale to, ali nisam mogla ni da zamislim da se tako brzo može vratiti, zbog čega sam dodatno iznenađena! 

Šta je to onda karma i da li ona postoji?

Prema definiciji pronađenoj na Wikipediji, zakon karme se ne nameće spolja već se nalazi u samoj našoj prirodi. Suština zakona karme je da svako biće snosi posledice sopstvenih dela, pa je tako ono što radimo istovremeno ispoljavanje volje i uzrok uslovljenosti subjekta. Delo (karma) tako postaje „zakon čijem se dejstvu ne može izbeći". Svako biće nasleđuje sopstvena dela, nastavljajući sa činjenjem novih dela, čije će posledice osetiti kasnije. Zbir čovekovih dela određuje njegov sadašnji i budući život, a sadašnji život i karakter određeni su delima izvršenim u pređašnjem životu. Zakon „dozrevanje plodova“ se ne ograničava na jedan život, nego je osnov vere u preporađanje.

Da li ste vi imali iskustva sa karmom i kakva? Da li vi imate vaše mišljenje na ovu temu? Pišite mi u komentarima da zajedno sumiramo da li se naše misli i dela mogu "vratiti" istom merom.


Ljubim vas,
Milica ♥







Нема коментара:

Milica Peric. Омогућава Blogger.